10 legjobb ügyfél megtartási gyakorlat, amit önnek is tudnia kell

A megtartás sokkal több, mint kellemes hangulatot teremteni és köszönni, amikor egy tag belép az ajtón. Félreértés ne essék, mindkettő nagyon fontos, de ha csak rájuk összpontosít, a tagjai nem maradnak meg. 

Néhány edzőterem és stúdiótulajdonos figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy világos megtartási stratégiával kell rendelkeznie, amelyet a fitnesz üzletág minden alkalmazottja megért. Ezt be kell építeni a vállalkozás napi működésébe.

De mielőtt ez megtörténhetne, tudnia kell, hogy miért lesz nagyszerű a megtartási stratégiája. Amint már mondtuk, bár fontos, hogy  barátságosak legyünk egy taggal szemben, de ettől sokkal több van benne. Megtartási stratégiája alatt arra kell gondolnia, hogy milyen úton jár a tagja. 

Attól a pillanattól kezdve, hogy belépnek az ajtón, szükség van egy útra, amelyet követhetnek a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. És rendelkeznie kell a protokollokkal a helyén, ha úgy találja, hogy a tag eltéved erről az útról. 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, miért olyan fontos a jó tagmegtartási stratégia, és feltárjuk a tagság 10 bevált gyakorlatát, amelyeket nem tesz meg. 

Miért olyan fontos a jó tagsági megtartási stratégia? 

Tekintettel a fitneszipar változó tájára , különösen az elmúlt hónapokban, fontos megfontolni megtartási stratégiáját. Mivel sok márka a hibrid fitnesz üzletág felé fordult , a megtartási stratégiának olyan módon kell tartalmaznia ezt a lépést, amely lehetővé teszi, hogy kiváló ügyfélszolgálatot és tagélményt nyújtson online és offline. 

A kiváló tagságmegőrzési stratégia a nyüzsgő és sikeres fitneszbiznisz középpontjában áll. Mindent tartalmaz a kezdő stratégiától kezdve a tagokkal való interakció módjáig az értékesítési út minden pontján. A tagok megtartása többről szól, mint pusztán a lényeg növeléséről, hanem olyan csodálatos élményt teremt, amely nemcsak megtartja a tagokat, hanem újakat is vonz. Szüksége van egy rendszerezett folyamatstratégiára, amely egy ismeretlent elvisz egy fizető és hűséges taghoz.  

 

Íme néhány fontos ok, amiért ez fontos. 

Javítsa növekedési ütemét 

A tagsági megtartási arány növelése javíthatja a növekedési ütemet. A következetesebb tagbázissal nagyobb eséllyel alakíthat ki értelmes kapcsolatokat a tagok és a személyzet között. Ez drasztikusan javíthatja a tagok élményét, mivel a mélyebb kapcsolatok segítenek a személyes interakciók kialakításában. 

Az új tagok többe kerülnek 

Körülbelül ötször annyiba kerül egy új ügyfél csábítása a meglévő megtartása helyett. A sikeres üzlet felépítéséhez lojális ügyfelekből álló bázist kell kialakítania, akik megújítják tagságukat. Ha minden figyelmét arra fekteti, hogy új tagokat vonzzon, ahelyett, hogy ápolná a jelenlegi tagjait, akkor látni fogja, hogy csökken a banki egyenlege. A meglévő tagok hihetetlenül értékesek. 

Növelje a lényegét 

A statisztikák azt mutatják, hogy az ügyfelek megtartási arányának 5% -kal történő növelése a nyereség 25% -ról 95% -ra történő növekedését eredményezheti . Hatalmas potenciál rejlik az eredmény növelésében. A megtartási arány javítása nemcsak növeli az eredményt, hanem növeli a teljes tagélményt. 

További ajánlatok a hűséges tagoktól 

A hűséges tagok boldog tagok. A boldog tagok nagyobb valószínűséggel hivatkoznak az Ön vállalkozására. Ha növeli megtartási arányát , javulhat a szóbeli marketing. Tagjai a legjobb márka pompomlányai, és csodákat tehetnek vállalkozása érdekében. 

 

10 legjobb tagsági megtartási gyakorlat vállalkozása számára 

A tagság megőrzési stratégiája jóval azelőtt kezdődik, hogy egy tag belépett az ajtón. A valóságban egy teljes folyamat zajlik le az első érintési ponttól a teljes értékű és fizető tagig. A legjobb megőrzési gyakorlatok az ügyfél útjának minden lépésére gondolnak, és adatközpontú döntéseket hoznak az érték növelése érdekében. Bontsuk le a 11 megőrzési gyakorlatot, amelyeket megvalósíthat a vállalkozásában. 

 

1. Fedezze fel, miért csatlakoztak a tagok 

Minél tovább tartja meg tagjait, annál nagyobb lesz élettartamuk értéke, és hosszú távon több pénzt hoznak a vállalkozásába. Ha nincs megfelelő megtartási stratégiája, akkor mindig az új tagokra kell figyelnie. Általában az emberek valamilyen okból csatlakoznak az edzőteremhez vagy a fitneszstúdióhoz. Lehet, hogy lefogy, új barátokat szerez, vagy szeretik az általad vezetett órákat. 

 

Bármi legyen is az ok, tudd meg, mi az, és folytasd annak megvalósítását. Maradj hű az ígéretedhez. A tagok többsége hajlamos a motiváció elvesztésére, ha nem lát eredményt. Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a tagok következetesek maradjanak és elérjék céljaikat. A tagok motivációjának fenntartása nagy része a tagok megtartásának. 

 

2. Tervezze meg bevezetési folyamatát a tagok megtartásának ösztönzése érdekében 

A bevezetési folyamat szerves szerepet játszik a megtartási stratégia maximalizálásában. Segít annak biztosításában, hogy az új tagok hűséges tagokká váljanak, akik továbbra is használják az Ön szolgáltatásait, és részt vesznek a vállalkozásában. Ami a tagok bevezetését illeti, nincs olyan általános megközelítés, amely mindenkinek megfelelne. Lehet, hogy valakivel beszél, aki még soha nem lépett az edzőterembe, vagy esetleg olyan személlyel, aki lelkes edzőteremben jár, de létesítményeket vált. Minden személynek személyre szabott megközelítésre van szüksége a fedélzeti utazás során.

 

Csapatának képesnek kell lennie azonosítani a legnagyobb támogatást igénylő tagokat, és biztosítani kell a megfelelő erőforrásokat. Ha megfelelő kérdéseket tesz fel az új tagoknak, kitalálhatja a számukra megfelelő bevezetési tervet, és a kapcsolat legelejétől kezdve ápolhatja az ügyfelek lojalitását. 

 

3. Ismerje meg Churn tagját 

A tagok számának csökkenése vagy a lemorzsolódás mértéke a tagmegtartás ellensége. Vannak olyan okok, amelyeken Ön nem tud befolyásolni, hogy a tagok miért távozhatnak, például elköltözés vagy pénzügyi helyzet megváltozása. Azonban aktívan csökkentheti a tagok megtartását, ha teljes mértékben megérti, miért hagyják el a tagok. 

 

A fitneszipar egyre inkább technológiaközpontúvá válik, ezért használja ezt az előnyére. Lehet, hogy egy tag elmulasztotta havi célját, majd a következő héten abbahagyta az órák látogatását. Ha tudja, hogy a motiváció nagy szerepet játszik a tagok számának csökkentésében, gondoljon arra, hogyan lehet a tagokat elszámoltatni és motiválni. 

 

4. Ajánljon megoldásokat és növelje értékét 

Sok vállalkozás számára most minden eddiginél fontosabb a meglévő tagok megtartása. A COVID-19 járvány miatt sok fitneszmárka a digitális fitnesz kínálat felé fordult. Továbbra is értékeket tudtak felmutatni a tagoknak, annak ellenére, hogy bezárták ajtajukat. A tagok számára hozzáadott érték biztosítása jó megtartási gyakorlat. 

 

Az emberek többsége megoldást keres egy problémára. Ha fogyni szeretne, a fő akadályok általában a táplálkozás és a testmozgás. Ha olyan megoldásokat csomagol, amelyek megoldják a problémákat, azok nagyon értékesek. Lehet, hogy táplálkozási tanácsadást és étkezési terveket nyújt további szolgáltatásokként. Ha ötvözi a digitális és a személyes szolgáltatásokat, megoldásokat kínálhat, és valóban növelheti a tagok értékét. 

 

5. Személyre szabhatja az élményt 

A személyre szabás azonban nem újdonság a színtéren, de az elmúlt években fejlődött. A vállalkozások sikerének kulcsfontosságú része, hogy az ügyfelek újra és újra visszatérhetnek. A technológia minden eddiginél könnyebbé teszi a tagok élményének személyre szabását. A kommunikáció minden formájában szólítsa meg tagjait a nevükön, és használja a technológiát a fitnesz élmény személyre szabásához. 

 

Ha közvetlenül beszél az ügyfeleivel, az különleges érzést kelt bennük. A tagok nagyobb valószínűséggel figyelnek a kommunikációs csatornáira, ha közvetlenül címzik őket. Segít továbbá szorosabb kapcsolat kialakításában a vállalkozás és a tagok között. A cél az, hogy értelmes személyes kapcsolatokat hozzon létre online és offline. 

 

6. Kapcsolattartás a tagokkal 

A nagyszerű megtartási stratégia vonzó vásárlói élményt teremt. Ehhez feltérképeznie kell az ügyfél útját. Ez azt jelenti, hogy helyesen kell elérni az érintési pontokat. A tagok életciklusa során szeretne kapcsolatba lépni az emberekkel, de nem akarja folyamatosan bombázni őket értékesítési üzeneteivel. Gyorsan lekapcsolja a tagokat, és a kívánt hatás ellenkezőjét eredményezi. 

 

 

Érintési pontjainak feltérképezéséhez gondoljon az ügyfél útjára az értékesítési folyamat kezdetétől kezdve. Azt szeretné megtudni, hogy a tagjai mit várnak minden szakaszban, és milyen érzelmeket fognak átélni. Ha ezt kombinálja kommunikációs stratégiájával, akkor megnyerő környezetet hozhat létre, amely ápolja a tagokat. Az utolsó dolog, amit tenni akarsz, az az, hogy túl gyakran vagy rossz embernek küldöd az üzenetet. További betekintés céljából hallgassa meg a megtartási gurut, Dr. Paul Bedfordot, aki a Fitness Founders Podcast -on tárja fel a megtartás témáját most és a jövőben .  

 

7. Az adatok és a technológia kihasználása 

A technológia nagy hatással lehet a fitneszipar megtartására. A technológia fejlődésével most rengeteg olyan adathoz férhet hozzá, amelyek korábban érinthetetlenek voltak. A tagságkezelési megoldások lehetőséget biztosítanak olyan adatok elérésére, amelyek előnyt biztosítanak a tagok megőrzésében. Lehetővé teszi a korai beavatkozási stratégiák kidolgozását és a jobb döntések meghozatalát. Ez boldogabb és elkötelezettebb tagokhoz vezet. 

 

A korai beavatkozás nagymértékben hozzájárul a tagok megtartásához. Nem kell várnia, amíg a tag átadja értesítését. Az ügyfél útjának elején léphet be, hogy megelőzze a jövőbeni tagok összeomlását. Például, ha van olyan tagja, aki minden szerdán részt vesz egy órán, és hétvégén vallásosan elmegy az edzőterembe, és észreveszi a viselkedésének megváltozását, akkor meg kell kérdőjeleznie. Az elmulasztott órák és a rendszeres edzések azt jelzik, hogy a tag elveszíti motivációját. Ragadja meg az alkalmat, és kövesse nyomon, és győződjön meg arról, hogy minden jól megy. Talán felajánlhat egy személyes edzést vagy ingyenes étkezési tervet, hogy segítsen egy tagnak visszatérni a helyes útra. 

 

8. Automatizálja a megújítási folyamatot 

A technológia előnyös felhasználásának másik módja a tagsági megújítási folyamat automatizálása. Az utolsó dolog, amit szeretne, hogy egy tag a feledékenység miatt az ujjai között csúszik. Az edzőterem -kezelő szoftver órákat takarít meg azáltal, hogy automatizálja a vállalkozása számára előnyös feladatokat. 

 

Automatizálhatja a teljes megújítási folyamatot, ha egy héttel a megújítási időszak előtt automatikus e -maileket küld a tagoknak. Tegye a lehető legegyszerűbbé a tagságok megújítását és fiókjuk kezelését. A különböző fizetési lehetőségek és a számlázás automatizálása révén az egyszerű foglalási és megújítási folyamat része a digitális fitneszélménynek . 

 

9. Kiváló ügyfélszolgálatot nyújt 

A kiváló ügyfélszolgálat és a tapasztalat kéz a kézben járnak. A kiváló ügyfélszolgálat elősegíti az értékesítést és a tagok megtartását. A pozitív hozzáállás és azon képesség, hogy túllépjen ügyfelein, segít olyan szolgáltatást nyújtani, amelyért az emberek hajlandóak fizetni. 

 

Ügyfélszolgálata hozzájárul a hírnév kiépítéséhez, a szájról szájra terjedő marketing növeléséhez és a vállalkozás általános értékének javításához. Bár nyilvánvalónak tűnhet, hogy a jó ügyfélszolgálat része a jó megtartási stratégiának, annyira fontos. A következetes fantasztikus ügyfélszolgálat boldog és hűséges tagokat teremt. 

 

10. Kilépési felmérés küldése a tagoknak 

A tagok megszerzése és elvesztése az üzlet része. Ha valaki mégis elhagyja Önt, szánjon időt arra, hogy megtudja, miért. Használja a pillanatot tanulási élményként, hogy ne forduljon elő újra. Néhány tag érvényes okok miatt távozik, azonban Ön léphet, hogy megakadályozza mások távozását. 

Ha a korai beavatkozási stratégiák kudarcot vallottak, még mindig jó ötlet, hogy megtudja, miért hagyta el a tag. A felmérések nagyszerű módja annak, hogy közvetlenül meglévő és korábbi tagjaitól tájékozódjanak. Felméréseket is küldhet a meglévő tagoknak, hogy megtudja, milyen fájdalmas pontok vagy lehetséges okok miatt léphet fel valaki. Tagjai hihetetlen adatforrás. Használja ezeket az adatokat, hogy lépjen be és változtasson a helyzeten, mielőtt elveszítené az ügyfelet. 

Összefoglalva 

Ahogy a vállalkozás fejlődik és fejlődik, megtartási stratégiájának tükröznie kell ezeket a változásokat. A fitnesziparban a tagok megtartása mindig fontos lesz. Fontos, hogy szilárd megtartási tervet hozzon létre, amely ápolja és vonzza a tagokat. Használja az adatokat a korai beavatkozáshoz, vízzáró bevezetési folyamat létrehozásához és a megőrzési stratégia átalakításához.